سرخط خبرها

واکنش گل‌گهر به کسر امتیاز در لیگ برتر چیست؟| زلزله در سیرجان

  • کد خبر: ۹۲۴۴۵
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
واکنش گل‌گهر به کسر امتیاز در لیگ برتر چیست؟| زلزله در سیرجان
گل‌گهر برای نجات از حکم سنگین کمیته انضباطی، دست‌به‌دامن استیناف می‌شود/

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ باشگاه گل‌گهر سیرجان امیدوار است کمیته استیناف به نفع این باشگاه رأی بدهد. پنجشنبه‌شب رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر اعلام و این تیم سیرجانی در ۳ بازی مقابل استقلال، سپاهان و پیکان ۳‌بر ۰ بازنده شد. این پرونده که در روز‌های گذشته منتقدان زیادی داشت، سرانجام به پایان رسید و به نظر می‌رسد کار امیر قلعه‌نویی برای ادامه لیگ، سخت‌تر از گذشته خواهد شد.

جریمه میلیاردی برای گل‌گهر سیرجان

پس از شکایت سه تیم لیگ‌برتری (استقلال، سپاهان و پیکان) از گل‌گهر سیرجان به‌دلیل بازی‌دادن به بازیکن گابنی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتایج این بازی‌ها را ۳‌بر ۰ به سود حریفان این تیم اعلام کرد. در پرونده تخلفات انتسابی به باشگاه گل‌گهر مبنی‌بر استفاده از بازیکن غیرمجاز مقابل تیم‌های شاکی و نیز ارائه مدارک مجعول جهت ثبت‌نام اریک بابو باگناما بوکوم به سازمان لیگ فوتبال محرز و مسلم تشخیص داده شد و مستند به بند‌های «الف»‌و «ب» از بند‌یک ماده‌۶۱ مقررات انضباطی مصوب۱۳۹۷ و ماده۷۰ این مقررات ضمن بازنده‌اعلام‌کردن تیم گل‌گهر سیرجان با نتیجه ۳ بر ۰ در هر ۳ مسابقه مورد شکایت، به پرداخت مبلغ ۷ میلیارد‌ریال جریمه نقدی و بازیکن غیرمجاز نیز به ۳ ماه محرومیت از حضور در تمامی مسابقات فوتبال و نیز پرداخت مبلغ ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند. بدیهی است فعالیت فوتبالی بازیکن موصوف در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت تشریفات قانونی خواهد بود.

امید سیرجانی‌ها به استیناف

باشگاه گل‌گهر که اصلا این رأی را قبول ندارد، قصد دارد پرونده را به کمیته استیناف ببرد و امیدوار است رأی کمیته انضباطی در این مرحله تغییر پیدا کند؛ چون دفاعیاتی را به کمیته انضباطی ارائه داده که اصلا مورد توجه قرار نگرفته است. باشگاه گل‌گهر معتقد است رأی باید از زمانی اجرا شود که غیرمجاز‌بودن بازیکن محرز شده است، یعنی نتایج بازی‌های گذشته و در زمانی که هیچ‌کس از ماجرا اطلاع نداشته است، نباید ۳‌بر ۰ اعلام شود.

چون در آن زمان غیرمجاز‌بودن بازیکن احراز نشده بود و باطل‌نشدن کارت بازیکن هم به‌همین‌خاطر بوده است. درباره تشخیص پلیس فتا مبنی‌بر غیر‌واقعی و جعلی‌بودن مدارک و مستندات نیز باشگاه گل‌گهر خودش را در این ماجرا دخیل نمی‌داند، چون ارتباط مستقیم فدراسیون فوتبال گابن با فدراسیون فوتبال کشورمان بوده و جعلی‌بودن یا نبودن آن ارتباطی به باشگاه ندارد.

ضمن اینکه تأیید مدارک نیز بر‌عهده فدراسیون قرار داشته است. باشگاه گل‌گهر در‌این‌زمینه به مواردی مانند جعل پایان خدمت بازیکنان سرباز استناد می‌کند که بازی‌ها ۳‌بر ۰ نشدند و نتیجه‌ای تغییر نکرد. همچنین این باشگاه معتقد است قوانین نقل‌و‌انتقلاتی رعایت شده و از‌طرفی هر بازیکنی که حضورش ممنوعیت دارد، مصداق بازیکن غیر‌مجاز نیست. مانند آنچه در بازی سایپا و پیکان رخ داد و کمیته استیناف اعلام کرد اگرچه این بازیکن ممنوع است، اما غیر مجاز نیست. با‌این‌تفاسیر باشگاه گل‌گهر امیدوار است با در‌نظرگرفتن تمام موارد و دفاعیات، رأی کمیته انضباطی در کمیته استیناف شکسته شود؛ اما اینکه چه اتفاقی رخ می‌دهد، با رأی نهایی مشخص خواهد شد.

روز‌های تیره قلعه‌نویی

شایعاتی از دیروز شنیده می‌شود که قلعه‌نویی از هدایت گل‌گهر استعفا می‌کند و برخی شایعات هم حاکی از آن است که مدیران باشگاه گل‌گهر تمایلی به ادامه همکاری با او ندارند و شاید اخراج شود. تا‌این‌لحظه هیچ‌کدام از این شایعات تأیید نشده‌اند و البته گل‌گهر با تیم صدر جدول یعنی سپاهان، ۱۰‌امتیاز اختلاف پیدا کرده و با توجه به تیمی که امسال قلعه‌نویی برای گل‌گهر بسته است، این تیم همچنان می‌تواند امیدوار باشد؛ هرچند جبران‌کردن این ۱۰‌امتیاز، کار راحتی نیست. بسیاری از منتقدان بعد از اعلام این رأی به‌شدت به امیر قلعه‌نویی تاخته‌اند و او را متهم به لج‌بازی می‌کنند.

این عده معتقدند در بازی با سپاهان، وقتی گل‌گهر ۳ بر ۱ جلو بود و می‌دانست باشگاه استقلال روی این بازیکن دست گذاشته و شکایت کرده است، چرا در دقیقه ۸۰ بازیکن گابنی را به زمین فرستاد؟ درباره بازیکن گابنی و مدیربرنامه‌اش هم باید اول از باشگاه گل‌گهر و بعد امیر قلعه‌نویی پرسید چرا چنین‌بازیکن بدون کارنامه‌ای را به خدمت گرفتند؟ این بازیکن هم ۳ ماه محروم شده، هم ۲۰۰‌میلیون تومان جریمه و هم اینکه ماندن و رفتنش هم به تشریفاتی بند شده که مطمئنا با توجه به قوانین موجود، رعایت نخواهد شد و او باید ایران را هر‌چه‌زودتر ترک کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->